آموزش و اخبار آموزش و اخبار .

آموزش و اخبار

تاثیر رژیم غذایی بر آکنه و اگزما :

آیا رژیم غذایی بر آکنه تاثیر می گذارد؟

آکنه معمولاً با تغییرات در سطوح هورمونی، در دوران بلوغ و یائسگی مرتبط است. نوسانات هورمونی می تواند غدد تولید کننده چربی را تحریک کند، که می تواند پاسخ التهابی را تحریک کند و منجر به علائم آکنه شود. کسب در آمد برای خانم ها

به منظور کمک به کاهش آکنه، چربی های اشباع شده و هیدروژنه موجود در مارگارین ها و غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید. غذاهای ناسالم و همچنین غذاهای حاوی قند بالا مانند کیک و بیسکویت را از رژیم غذایی خود حذف کنید. سبزیجات خام، غلات کامل، میوه های تازه و ماهی را بیشتر مصرف کنید. سعی کنید از غذاهای غنی از سلنیوم مانند آجیل برزیلی، بادام هندی، ماهی تن تازه، تخمه آفتابگردان، گردو و نان سبوس دار استفاده کنید.

آیا رژیم غذایی بر اگزما تأثیر می گذارد؟

اگزما یک بیماری پوستی است که معمولاً به صورت قرمزی لکه‌ای شروع می‌شود، اغلب روی دست‌ها، اما می‌تواند در هر جایی از پوست ظاهر شود. اگرچه محرک های زیادی وجود دارد، یکی از رایج ترین آنها حساسیت به غذا است. غذاهای آزاردهنده بالقوه ممکن است شیر، تخم مرغ، ماهی، پنیر، آجیل و افزودنی های غذایی باشد. چربی های امگا 3، روی و ویتامین E ممکن است به کاهش علائم کمک کنند.

اگر هر یک از این شرایط را دارید، توجه داشته باشید که وقتی در رژیم غذایی خود تغییراتی ایجاد می کنید، نمی توانید انتظار معجزه یک شبه را داشته باشید. شش هفته طول می کشد تا پوست جدید ظاهر شود، بنابراین مزایای قابل مشاهده تغییرات رژیم غذایی به همان اندازه طول می کشد.

وقتی فقط 30 دقیقه در روز حرکت می کنید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد

تقریباً 85 درصد از مردم در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه عمدتاً سبک زندگی کم تحرکی دارند. بدن انسان طوری طراحی شده است که حرکت کند و وقتی از این حرکت محروم شود، نتایج می تواند به صورت سلامت جسمانی ضعیف، اختلالات خلقی و پیری تسریع شود.نوشتن داستان برای انیمیشن

در واقع، مطالعات نشان می‌دهند که عدم تحرک ممکن است به اندازه سیگار کشیدن برای سلامتی ما مضر باشد و منجر به افزایش خطر مشکلات سلامت مزمن مانند بیماری قلبی، دیابت نوع 2 و برخی از انواع سرطان شود. سلامت جسمی و روانی شما آنقدر به ورزش بستگی دارد که عدم دریافت کافی یکی از 10 عامل خطر اصلی مرگ در سراسر جهان محسوب می شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۱:۵۶ توسط:سپیده موضوع: نظرات (0)